Dla kogo reklama w wyszukiwarce Google

Reklama w Google to potężne narzędzie w rękach marketerów. Jej specyfika i różnorodność odpowiadają naprawdę wielu potrzebom biznesowym. Co więcej, skala czy rodzaj prowadzonych działań, a także wielkość budżetu nie ma tu dużego znaczenia. Google Ads może być dobrym rozwiązaniem niemal dla wszystkich.

Zasięgi reklamy w Google

Bardzo istotnym argumentem, który przemawia za wykorzystaniem określonego narzędzia, jest jego zasięg. Reklama w Google uznawana jest za jeden z najbardziej skutecznych systemów reklamowych on-line. Stoją za tym konkretne liczby. Aż 25% z wszystkich pojawiających się w sieci reklam jest publikowana właśnie przy użyciu Google Ads.

Oczywiście, sam zasięg to nie wszystko. Każdy przekaz reklamowy jest przecież sprofilowany i posiada swojego odbiorcę docelowego. A ten korzysta z konkretnych narzędzi, serwisów. Reklama w Google to nie tylko promowanie się w tej najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce, z której korzysta z niej aż 99% użytkowników. To dostęp do innych, równie popularnych platform.

Sieć reklamowa Google’a  

Co mamy na myśli pisząc sieć reklamowa Google’a i jak się to ma do skuteczności działań marketingowych? Korzystając z Google Ads do dyspozycji mamy kilka platform, na których pojawi się przekaz marketingowy. Wybór tej konkretnej uzależniony jest od obranej strategii komunikacji i obecności na niej określonej grupy odbiorców.

W ramach reklamy w Google do naszej dyspozycji jest oczywiście sama wyszukiwarka Google. Komunikat może pojawić się również w ogromnej sieci portali należących do GDN – Google Display Network. Do tego trzeba dorzucić YouTube’a – tu warto wiedzieć, że jest to druga pod względem popularności wyszukiwarka. I nie można oczywiście pominąć platformy mailowej Gmail, na którym zarejestrowanych jest 1,5 mld kont aktywnych użytkowników.

Jak łatwo stwierdzić, w sieci reklamowej Google’a znajdują się jedne z najpopularniejszych platform, z których na co dzień korzystają miliardy odbiorców.

Różnorodne formaty, precyzyjne dotarcie

Każda z wymienionych platform daje wiele opcji tworzenia komunikatów w różnorodnej formie. Bannery statyczne, animowane, reklama tekstowa, reklama wideo, kampanie typowo produktowe. To ogromne wsparcie w realizacji konkretnych celów marketingowych, dające cały wachlarz możliwości w dostosowaniu przekazu do aktualnych potrzeb marki.

Ale forma to nie wszystko, bo reklama powinna oczywiście dotrzeć do swojego odbiorcy. Google Ads daje wiele możliwości targetowania przekazu i to przede wszystkim wpływa na jego efektywność. Reklamy kierować można w oparciu o wiele zmiennych. Mogą to być kryteria behawioralne (zainteresowania odbiorców, ich zachowania czy często odwiedzane strony) lub kontekstowe (wybrane słowa kluczowe bądź tematyka stron). Można również postawić na Google machine learning wybierając opcję kierowania automatycznego.

Analityka, mierzalność wyników

Czym byłoby prowadzenie kampanii reklamowej bez możliwości mierzenia jej wyników? Dzięki panelom analitycznym, mamy dostęp do różnorodnych danych, które można wykorzystać na każdym etapie prowadzenia działań reklamowych. To daje możliwość ich optymalizacji i bardzo efektywnego wykorzystania budżetu. Poza tym zachęca to do testowania nowych, lepszych rozwiązań.

Zatrzymajmy się jeszcze przy mierzalności i opłacalności działań. Korzystając z Google Ads płacimy za wyniki – czyli za konkretną akcję podjętą przez użytkownika. Taki model rozliczania kosztów kampanii sprawia, że można dostosować ją do różnych budżetów i różnych realiów biznesowych. Niezależnie od wielkości budżetu, efekty działań i zakładane ROI są tak samo łatwo mierzalne i mogą być optymalizowane.

Reklama w Google wpiera wyznaczone cele

Do jakich celów może być wykorzystana reklama w Google? W zasadzie takich, jakie przed nią postawimy. Kampanie w ramach Google Ads mogą wspierać sprzedaż i promocję dowolnych produktów, usług, miejsc, wydarzeń, osób. Dobrze sprawdzają się również do wzmacniania rozpoznawalności marki czy budowania jej wizerunku. Sprawdzą się również w przypadku, kiedy nie planujemy inwestować w pozycjonowanie strony, a zależy nam na efektywnych działaniach promocyjnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here