towar

Od połowy 2020 roku będzie możliwy zwrot zakupionego towaru przez firmę. Obecnie przedsiębiorca nie może odesłać przedmiotu nabytego w internecie. Przepisy jednak uznały, że osoba prowadząca filmy powinna sama zadbać o siebie. Według przepisów przedsiębiorca powinien dokładnie czytać umowę oraz sprawdzić czy zakupiony przedmiot nie posiada wad. Jednak Sytuacja ta w 2020 roku a dokładniej od tego miesiąca się zmieni. Przekonaj się w jaki sposób. 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zwrot-towaru-zakupionego-na-firme/

Zwrot towaru zakupionego na firmę

Zwroty towaru przysługują osobom fizycznym, tylko w przypadku jeżeli zakupili oni przedmiot na odległość, czyli przez internet lub poza siedzibą sklepu. Klient nie ma prawa zwrócić produktu pozbawionego VAT w sklepie stacjonarnym. Przepisy oczywiście nie obligują sprzedawcy do przyjęcia takiego towaru, ale coraz więcej placówek robi to imię dobrych relacji z klientami oraz aby ulepszyć swój marketing. Przedsiębiorcy prowadzący firmy jednoosobowe są na jeszcze słabszej pozycji.

Zwrot towaru zakupionego na firmę – 2020

Obecnie przywilej zwrotu towaru posiadały jedynie osoby które zakupiły towar w sklepie internetowym i i są osobami fizycznymi. Wkrótce jednak prawo to obowiązywać będzie również niektórych przedsiębiorców. Firmy jednoosobowe będą miały prawo zwrotu produktu od czerwca 2020 roku. Procedura ta będzie bardzo podobna jak w przypadku zwykłych osób fizycznych. Należy bowiem poinformować sprzedawcę o chęci zwrotu zakupionego towaru oraz odesłać przedmiot w ciągu 14 dni. Po zawiadomieniu sprzedawca ma obowiązek w dwa tygodnie od takiej deklaracji zwrócić wszystkie poniesione przez kupującego koszty, wraz z kosztami dostawy. Może on jednak wybrać najtańszą opcję przez niego która jest możliwa. Nawet w przypadku kiedy wybrałeś opcję kurierem, zwrócone możesz mieć jak za list polecony. 

Wraz z nowymi przepisami, prowadzący firmę jednoosobową zyska również pełne prawo do rękojmi oraz zostanie objęty przepisami o ochronie przed niedozwolonymi klauzulami w umowach.

Zwrot towaru zakupionego na firmę w sklepie stacjonarnym

Tak jak już wspomnieliśmy wcześniej zmiana dotycząca w prawie konsumenckim będzie dotyczyła również rękojmi. Dotychczas klient i przedsiębiorca miała prawo do reklamacji z tytułu gwarancji, która jest dobrowolna.

Rękojmia za wady oznacza, że osoba kupująca przedmiot może w ciągu roku od zakupu produktu zgłosić sprzedawcy wadę. Przepisy uznają wówczas domniemanie istnienia takiej wady. Po roku kupujący jednak sam Musi udowodnić, że usterka ta istniała w dniu zakupu.

Przedsiębiorca ma prawo zgłosić usterkę w ciągu 2 lat od zakupy. W ten sposób może on żądać:

• Obniżenia ceny 

• Odstąpienia od umowy 

• Naprawy przedmiotu 

  • Wymiany przedmiotu na nowy

Czy dawca jednak nie musi przestać na żądanie kupującego, ma on prawo zaoferować alternatywne rozwiązanie. Dodatkowo sprzedawca może zawrzeć w umowie z przedsiębiorcą zapis, który mówi o tym że kupujący traci prawo do rękojmi. Po zmianie przepisów taka klauzula nie będzie już dozwolona.

Zobacz też: http://www.inwestycjawkadry.pl/dla-kogo-przeznaczona-jest-uproszczona-ewidencja-sprzedazy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here